10.05.2014

Hiszpański omlet z włoskim akcentem


Dziś skromniutko, omlecik ale jutro obiecuję coś ekstra.
Zawsze, gdy kupię chorizo, mam dylemat, co z nim zrobić. 
Bardzo je lubię ale szkoda mi go jeść tak po prostu z chlebem bo i chleb osobiście rzadko jadam.
Szczerze mówiąc to chyba najlepszy omlet, jaki dotychczas poczyniłam, 
więc postanowiłam go umieścić na blogu. Szczerze polecam.

Na porcję dla 1 osoby potrzebujemy:

2 jaja
4 plasterki chorizo
4 pomidorki koktajlowe
6 oliwek czarnych
garść świeżej bazylii
kropla oleju do nasmarowania patelni


Roztrzepałam porządnie 2 jajka (najlepiej je zmiksować).
Na rozgrzanej, posmarowanej tłuszczem patelni poukładałam plasterki kiełbasy,
między nimi pomidorki pokrojone na połówki (skórką do dołu) i oliwki też pokrojone na połówki.
Chwilę odczekałam aż chorizo zacznie puszczać kolor paprykowy i zalałam jajkami.
Smażyłam pod przykryciem jakieś 5 minut na średniej temperaturze, nie mam gazu więc u mnie
to była 5 w skali 9. Przewróciłam na drugą stronę, udało mi się za pomocą łopatki ale dobrym sposobem jest też zsunięcie go na talerz i z odwróconego z powrotem na patelnię. Trzymałam tak jeszcze
ze 2-3 minuty (bez przykrycia), posypałam posiekaną bazylią chwilę przed wyjęciem. 


Nie wymaga ani odrobiny soli, ponieważ chorizo oddaje cały swój smak.


W sam raz na niedzielne śniadanie, miłego weekendu !

4 komentarze:

  1. Nie jeden szef włoskiej czy hiszpańskiej właśnie kuchni mógłby się takim daniem chwalić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaam !

    [ www.lightlife.blog.pl ]

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...