20.07.2014

Domowa Ice Tea z melona i zielonej herbaty


Dzisiaj chwila wytchnienia, powietrze daje oddychać i od razu człowiek żwawszy się robi.
Podczas upału wszyscy robią, co mogą, by się schłodzić.
Każdy ma pewnie swój własny sposób ale jedno jest pewne, trzeba dużo pić !
Nie wszyscy jednak są miłośnikami wody a słodkie napoje kiepsko gaszą pragnienie.
Dostarczają tylko kolejne dawki cukru lub syropu glukozowo - fruktozowego,
który jest jeszcze bardziej szkodliwy od białego cukru.
Jest teraz powszechnie używany w napojach, herbatach mrożonych, izotonikach, 
sokach owocowych, lodach, deserach a nawet uważanych za zdrowe jogurtach.
Napędza apetyt, powoduje szybkie tycie i inne spustoszenia. Masakra !
Dlatego róbcie jak najwięcej domowych deserów, lodów, napojów itp. Wiecie, co jecie.
Dzisiaj mam mrożoną herbatę zieloną z melonem i tu super wiadomość. 
Smakuje nawet przeciwnikom zielonej herbaty, wypróbowałam na własnym Mężu ;)
Jest naturalnym izotonikiem i antyoksydantem w jednym. Rewelacyjnie chłodzi.


Na litr napoju potrzebujemy:

500 g melona żółtego 
(waga po obraniu i wyjęciu pestek, to 1/2 sporego melona albo jeden mniejszy)
1/2 litra gotowanej wody
3 płaskie łyżeczki ulubionej zielonej herbaty lub 3 torebki ekspresowej
2-3 łyżki miodu lub syropu z agawy (tudzież klonowego)
sok z jednej limonki


Zagotowałam wodę, po około 5 minutach zalałam zieloną herbatę.
Jeśli chcecie, by napój był pobudzający, parzymy ją krótko. 
Jeśli ma być relaksujący, parzymy ją dłużej. 
Po tym czasie oddzieliłam fusy od wody i wystudziłam napar.
Obrałam melona, wydrążyłam pestki i zmiksowałam z herbatą, miodem i sokiem z cytryny.
Można w ogóle nie dodawać miodu, ponieważ melon jest słodki ale to już kwestia indywidualna.
Wstawiłam do lodówki. Dobrze schłodzony gotowy do picia.
Proste ?

Polecam, naprawdę ma super smak i intryguje niewtajemniczonych, co też to jest ?

Letnie Orzeźwienie 2014 Jak ugasić pragnienie? Płaski brzuch- posiłki dietetyczne

8 komentarzy:

  1. smaczna propozycja na orzeźwienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszna i cudnie chłodzić w upalny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały, idealny napój :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Napiłabym się :) lubię zieloną herbatę a melona uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Na lato pasuje idealnie, na pewno spróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie wypróbuję kiedy będzie upał :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe Ice Tea-wymiata :D wypiłabym ci szklaneczkę.. <3

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...