28.02.2014

Ruskie pierogi bez pierogów


Wiem, ominęłam tłusty czwartek ale nie miałam weny na wypiek szczególny,
więc postanowiłam, że nic na siłę. 
Uwielbiam ruskie pierogi i zastanawiałam się jak je odchudzić, więc postanowiłam zrobić je bez pierogów :-) Upiekłam kotlety z nadzienia.

Na około 10 sztuk sporych kotletów potrzebujemy:

4-5 sporych ziemniaków (ulubionych, u mnie czerwone)
pokaźną cebulę - sztuk 1
250 g twarogu półtłustego (lub więcej jak ktoś woli)
1 jajo (szczęście kury do wyboru)
sezam (opcjonalnie)
pieprz, sól


Ugotowałam ziemniaki w mundurkach (dnia poprzedniego można) około 25 min.
Podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę na kropli oliwy.
Ziemniaki (oczywiście obrane) i serek przecisnęłam przez praskę (można zmielić w maszynce).
Dodałam jajko, przestudzoną cebulkę i przyprawy do smaku.
Uformowałam kotlety (zdolności manualne średnio...),
obtoczyłam w sezamie i ułożyłam na papierze do pieczenia.
Czas pieczenia około 30 min, w tym ostatnie kilka z termoobiegiem.
Po upieczeniu należy dać im chwilę wytchnienia (około 5 min.) i wcinać.
Jadłam akurat z kiszoną kapustą ale wybór surówki to oczywiście rzecz gustu.

Przepraszam za jakość zdjęć ale chwilowo aparat się popsuł, więc zdjęcia z komórki :-/


Miłego weekendu Wszystkim życzę :-)

1 komentarz:

  1. haha świetny pomysł, tak naprawdę pierogi ruskie to węglowodany z węglowodanami, zaoszczędziłaś i przyjęłaś mniej cukrów ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...