13.05.2014

Młoda kapusta z suszonymi pomidorami i zdrową "zasmażką"


Udało mi się wreszcie zrobić kapustę na sposób, który jest tak pyszny, że na drugi raz zrobię na pewno podwójną porcję bo po tej nie ma już śladu a robiłam wczoraj...
Nie jadłam jeszcze potrawy, w której olej kokosowy tak niesamowicie polepsza smak.
Zachęcam do tego przepisu, na pewno będzie u Was pojawiał się każdej wiosny :)


Na 4 porcje potrzebujemy:

1 młodą kapustę (miałam małą)
dużą garść posiekanego koperku
dużą garść posiekanej dymki (1 pęczek razem z cebulkami)
1 szklankę wody
1 płaską łyżeczkę soli
1 płaską łyżeczkę cukru (białego, brązowego, ksylitolu)
60 g suszonych pomidorów (u mnie bez oleju)
2 łyżki oleju kokosowego
5 łyżek ugotowanej kaszy jaglanej


Namoczyłam pomidory w ciepłej wodzie.
Z oczyszczonej kapusty wycięłam głąbek i poszatkowałam nożem w niewielkie paski.
Tak przygotowaną kapustę połączyłam z posiekanym koperkiem i szczypiorkiem, posypałam solą i cukrem, wymieszałam, odstawiłam na 30 minut. Jak się przegryzła wlałam wodę, dodałam olej kokosowy
i odsączone z wody, posiekane pomidory. Gotowałam pod przykryciem jakieś 35 minut. Następnie zmiksowałam kaszę jaglaną na gładką masę i zagęściłam nią kapustę. Trzeba dobrze wymieszać.
Gotowe :)


Można zamienić olej kokosowy na masło ale to już nie będzie ten sam efekt.
Kasza bardzo ładnie zagęszcza kapustę i w ogóle jej nie czuć w smaku.
Ot i nasza zdrowa "zasmażka" ;)


1 komentarz:

  1. O kurczę, ale genialna alternatywa :) Uwielbiam suszone pomidory.

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...