12.05.2014

Placki z kaszy jaglanej


Robiłam kilka wersji placków z kaszy jaglanej.
Jak dotąd te odpowiadają mi najbardziej i smakiem i konsystencją.
Z samych jajek i kaszy są zbyt delikatne, wolę odrobinę ściślejsze.

Następnym razem planuję wersję z kakao :)

Na 10 placków niezbyt małych potrzebujemy:

ok. 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
2 jajka
2 płaskie łyżki skrobi kukurydzianej (lub mąki)


Kaszę ugotowałam wg TEGO przepisu.
Gdy przestygła, wszystkie składniki wrzuciłam do blendera i zmiksowałam.
Masa powinna być gęsta ale spadać z łyżki. Jeśli za gęsta, dodajcie odrobinę wody lub jogurtu.
Smażyłam z obu stron niezbyt długo na patelni posmarowanej natłuszczonym ręcznikiem.


Nie dodawałam ani słodkich, ani wytrawnych dodatków ale tu można oczywiście dodać miód, szczypiorek albo coś ostrego. Ja wolę placki uniwersalne, potem można je zjeść w sposób, na jaki akurat przyjdzie nam ochota. Podawałam z jogurtem i prażonymi, domowymi jabłkami.


Najlepsze zaraz po upieczeniu. Na drugi dzień robią się odrobinę za twarde.


4 komentarze:

  1. Placuszków z kaszy jaglanej jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo ale ostrzegam, potem te z mąki pszennej już nie smakują tak bardzo :)

      Usuń
  2. O, to jest pomysł! :) I kaszy trzeba jeść więcej i więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam placki z jaglanki 2 razy. Drugie wyszły boskie, domyślam, się, że te też takie były :D

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...