14.05.2014

Wiosenne owsiane ciastka z rabarbarem


Zaczął się rabarbarowy szał, więc dostarczam kolejną inspirację.
Właściwie to owsiano-żytnie ciastka z rabarbarem.
Są miękkie, choć bez masła  i nazwałabym je orzeźwiającymi. 
Lekko kwasowe ale słodkie. Miła odmiana dla klasycznych owsianych.

Na 24 ciastka o średnicy około 7 cm potrzebujemy:

1 kg rabarbaru
100 g cukru (u mnie ksylitol)
1 szklankę płatków żytnich
1,5 szklanki płatków owsianych
niepełnej szklanki bakalii
(u mnie suszone jabłka, morele, rodzynki, figi)
1 łyżkę siemienia lnianego
2 łyżki miodu (opcjonalnie)
0,5 szklanki orzechów laskowych
2 jajka


Rabarbar oczyściłam, pokroiłam na grube plasterki i w garnku zasypałam ksylitolem.
Podgrzewałam, mieszając aż z rabarbaru zrobiło się pure. Nie trwało to długo ale to zależy od grubości rabarbaru. Do ciepłego pure wrzuciłam płatki, siemię lniane, pokrojone drobno bakalie i rozdrobnione orzechy. I tu można dosłodzić miodem wedle własnego uznania, ja już nie słodziłam.
Zostawiłam wszystko pod przykryciem, żeby napęczniało.
Gdy masa przestygła, dodałam jajka.


Nagrzałam piekarnik do 170 stopni.
Z dokładnie wymieszanej masy formowałam ciastka dość grube i układałam na papierze do pieczenia. Piekłam z termoobiegiem 25 minut. Nie rozpływają się ani nie rosną, pozostają w zasadzie nienaruszone, więc jakie ulepicie, takie będą. Studziłam na kratce.


Wyszło ich sporo i trzymam je w lodówce ale bez przykrycia.
Bakalie oczywiście można zmieniać wg uznania, u mnie to było na zasadzie pozostałości bakalii. 


Na jedno ciastko wypada około 100 kcal ale 2 sztuki spokojnie wystarczą do dobrej kawy :)


Przepis dołączam do:

Rabarbalove

8 komentarzy:

  1. Ten talerzyk jest tak cudnie ozdobiony, czy kupiłaś takie cacko? Nie wspominając o tym jak ciastka pięknie wyglądają :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ozdobiony a ciacho polecam, u mnie już zniknęły :)

      Usuń
  2. Uwielbiam proste ciastka, a te są dodatkowo niebanalne i zdrowe. I ten lekko skarmelizowany rabarbar... Mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają świetnie! Uwielbiam takie napakowane ciacha :D A rabarbar to ciekawy dodatek :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne ciacha z rabarbarem pomysł strzał w dziesiątkę. Kwiatki bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciastka :) I zdrowie i słodkości dla łasuchów takich jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę ciastka z rabarbarem. Ciekawy pomysł :).

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...