20.06.2014

Placki kasztanowo - jaśminowe


Wiem wiem, już przynudzam z tym jaśminem
ale obiecuję, że to ostatni wpis w tym roku z tymi kwiatami.
Zakupiłam jakiś czas temu mąkę z kasztanów jadalnych i muszę przyznać,
że mnie zachwyciła smakiem (lekko słodkawym) i konsystencją.
Zrobiłam z nią placki ale na pewno będzie więcej przepisów.


Na około 8 placków grubasków potrzebujemy:

1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki mąki z kasztanów jadalnych
1 jogurt naturalny (180 g)
2 jajka
1 łyżka nasion chia (opcjonalnie)
1/2 szklanki płatków jaśminowca


Z kwiatami postępujemy tak, jak w tym przepisie (klik).
Zmieszałam wszystkie składniki (oprócz kwiatów) mikserem, zostawiłam na 20 minut.
Następnie dodałam płatki jaśminowca, wymieszałam łyżką.
Smażyłam placki na rozgrzanej patelni lekko posmarowanej natłuszczonym ręcznikiem.
Trzeba je formować łyżką, ponieważ ciasto jest gęste.


Szybko się smażą i bardzo dobrze obracają, nie trzeba się z nimi delikatnie obchodzić.
Polecam wypróbować mąkę z kasztanów, jest bardzo ciekawa w smaku.
Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Ale się złożyło :) Niedawno właśnie kupiłam mąkę z kasztanów i zastanawiałam się do czego ją po raz pierwszy użyć ;D

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...